همه چیز در مورد استانبول

بدون امتیاز

توضیحات

استانبول دومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود. همچنین این شهر بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا می‌باشد. این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده‌است.

برنامه سفر

  1. مقدمه

    زبان استانبول

    قدیمی‌ترین زبان‌های جهان ترکی استانبولی است که زبان رسمی شهر استانبول و ساکنان ترکیه می‌باشد. این زبان بسیار شیرین بوده و با گذشت زمان دچار تغییرات زیادی شده است.

    فرهنگ و آداب و رسوم در شهر استانبول

    همان طور که می‌دانید ترک‌ها مردمان مهمان‌نوازی هستند و از دعوت مهمان به خانه‌هایشان کلی خوشحال می‌شوند و با احترام و به خوبی با آنان رفتار می‌کنند. جالب است بدانید اگر مهمانی زود از خانه‌هایشان برود یک نوع بی‌احترامی به صاحب خانه بوده و دلیل خوش نگذشتن به مهمان است.

    از رسومات دیگر شهر استانبول این است که در مواقع عزاداری، همسایگان تا 3 روز غذا آماده می‌کنند و به خانه عزادار می‌برند و حلوا تنها چیزیست که خانواده مرحوم درست کرده و به همسایگان می‌دهد و اینکه دوستان نزدیک مرحوم حلوا را درست می‌کنند به‌طوری که شخص اول ملاقه را به نفر بعدی داده و نفر بعدی در حین هم‌زدن حلوا شروع به تعریف کردن خاطره‌ای از مرحوم می‌کند و حلوا زمانی آماده می‌شود که همه افرادی که در محل هستند، یک جمله از مرحوم گفته باشند.

    از دیگر رسومات کشور ترکیه این است که مسلمانان هنگام افطار روزه خود را با کباب ترکی و چای باز کنند و همچنین بازارها تا سحر باز باشند و به خرید و فروش ادامه دهند.

    و یک نکته دیگر، ترک‌ها در مسائل مالی خیلی اهل چانه زدن هستند چه در خرید های کوچیک یا معاملات بزرگ باشد.

    جاهای دیدنی استانبول

    شهر استانبول دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که در ادامه مطلب به توضیح چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

    1- مسجد ایاصوفیه

    مسجد ایاصوفیه در صدر جدول مکان‌های دیدنی استانبول قرار دارد . موزه ایاصوفیه را بیشتر مردم با اسم مسجد ایاصوفیه می‌شناسند. این مکان ابتدا کلیسا بود بعد تبدیل به مسجد شد و امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود.

    2-کاخ توپکاپی استانبول

    یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مکان دیدنی شهر استانبول کاخ توپکاپی است. اگر عاشق تاریخ و تمدن هستید، حتما از این مکان بی‌نظیر دیدن کنید، زیرا بازدید از این کاخ شما را به وجد می‌آورد.

    کاخ توپکاپی دارای قسمت‌های زیادی بوده که هر کدام بیانگر یک تاریخ جداست.

    3- مسجد آبی (سلطان احمد )

    یکی از بی‌نظیر‌ترین و باشکوه‌ترین مکان‌های استانبول، مسجد آبی است که با داشتن کاشی‌های آبی رنگش جلوه زیبایی به خود گرفته و به همین خاطر اسم آن را مسجد آبی نامیدند. گنبد‌های این مسجد به شکل آبشاری و از 6 مناره با معماری بسیار زیبا و هنرمندانه ساخته شده است.

    4- بازار بزرگ

    بازار پر زرق و برق یکی دیگر از مکان‌های جالب و دیدنی برای خانم‌هاست.

    بهتر است قبل از رفتن به این مکان لیستی از خریدهای خود را آماده کنید، زیرا این بازار چنان بزرگ است که امکان سردرگمی شما وجود دارد. تا می‌توانید در گرفتن اجناس چانه بزنید، فروشندگان به این کار  عادت کرده‌اند و به همین خاطر قیمت کالاهای خود را بالاتر زده‌اند. در بعضی مواقع می‌توانید تا 50 درصد قیمت را پایین بیاوردید .

    مراکز خرید استانبول

    استانبول مال

    از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه می‌توانیم به استانبول مال اشاره کنیم که تقریبا 156 هزار متر مربع و دارای 350 مغازه با ویترین‌های بسیار زیبا و طراحی بی‌نظیر و مدرن است. در این بازار انواع برندهای مطرح جهان وجود دارد.

    مرکز خرید فروم

    برای خرید کردن در شهر استانبول حتما مرکز خرید فروم را که بزرگ‌ترین مراکز اروپایی ترکیه است را در اولویت اول قرار دهید. این بازار هر ساله با بیش از 20 میلیون بازدید کننده همراه است.

    ایستینیه پارک

    یکی از شیک‌ترین مراکز خرید استانبول، ایستینیه است که دارای 4 طبقه بوده و بیشتر از 300 مغازه شیک و زیبا دارد. اگر دوست دارید آخرین مدل بروز لباس را خریداری کنید، حتما به این مرکز خرید بی‌نظیر بروید و اصلا نگران قیمت اجناس نباشید زیرا هزینه‌های مناسبی دارند.

    مرکز خرید زورلو

    از بهترین مراکز خرید استانبول می‌توانیم به زورلو اشاره کنیم که دارای 180 مغازه متنوع و بروز، هتل پنج ستاره، دفاتر تجاری و یک مرکز نشست لوکس است.

    مرکز خرید جواهیر:

    این مرکز خرید دارای شش طبقه می باشد و در مرکز شهر واقع شده است. بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید دنیاست.

    رستوران‌های استانبول

    1- رستوران نصرت

    یکی از بهترین رستوران‌های معروف شهر استانبول، نصرت است که در آنجا بیشتر فوتبالیست‌ها  و هنرمندان و خوانندگان و رهبران را مشاهده شده‌اند. اگر اینستگرام را دنبال کنید، متوجه معروف بودن این رستوران بی‌نظیر می‌شوید.

    2- رستوران نیکول

    با رفتن به رستوران نیکول می‌توانید مهارت‌های آشپزی فرانسوی و ترکی آیلین را مشاهده کنید. این رستوران فضای خیلی زیبایی دارد، با نشستن در تراس آن می‌توانید از مناظر زیبای استانبول لذت ببرید.

    3- رستوران 360

    اگر شما طرفدار یک رستوران رمانتیک و شیک هستید و یا قصد خواستگاری دارید، حتما رستوران 360 را انتخاب کنید. از مزیت‌های این رستوران می‌توان به شراب، دیجی و موسیقی زنده اشاره کرد.

    4- رستوران پهلوان

    یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، پهلوان است که در اول خیابان استقلال قرار دارد. تنوع غذایی این رستوران به قدری زیاد است که وقتی در مقابل ویترینش قرار بگیرید از انتخاب غذا دچار سردرگم می‌شوید.

بدون امتیاز 0 (0 نقد و بررسی)

  • عالی
    0%
  • خوب
    0%
  • متوسط
    0%
  • نه خیلی بد
    0%
  • خیلی بد
    0%
فهرست